Thursday 13 September 2012

Lagi dan lagi dan lagi...

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakaatuh.

InsyaAllah aku cuba update sekerap mungkin.

There I go again, having hard times going online. Sebelum ni pun blog ni dah pernah "pause". Semester ni memang lain macam. Baru first week aku dah rasa tekanannya. Dah la sesetengah subject masih diajar oleh lecturer yang sama, ada yang semester lepas aku selalu ponteng kelas dia. Ngeheheh. Memang kena sindir jelah memanjang. Susah nak online sekarang ni. Kalau nak online, terpaksa pinjam broadband kawan atau pun lepak kat library or MacDonald's. I'm not really a library person, so MacDold's has always the first choice. Heheheheh.

Apa-apa pun, aku jangkakan blog ni akan "pause" lagi. Walaupun blog ni tak sampai berapa kerat je yang baca, tapi aku sentiasa rasa urge to update every single thing going on in my life. Blog ni dah macam diary aku. Nak tulis diary, aku menyampah tengok tulisan sendiri yang tak serupa tulisan manusia. Lagi pun aku ni bukannya menulis untuk dirahsiakan. Aku tak berapa gemar memendam, kecuali perkara yang terlalu aib. Aku seronok luahkan macam-macam perkara kat blog ni, lagi seronok bila ada orang baca dan faham.


Fucking annoying.
Tak sekolah ke? Ujian mengeja dapat berapa markah?

Unrelated topic, adakah anda rasa annoyed dengan sesetengah manusia dalam friends list anda yang gemar memenuhkan news feed wall anda dengan updated satusesnya setiap minit? Dulu aku ada habit, kalau friend's list lebih dari 100, aku akan delete manusia-manusia annoying tersebut. Tapi atas dasar kasihan, dan sesetengah dari mereka telah re-add, aku buang habit tu.

Aku temui jalan penyelesaiannya, iaitu menggunakan function "hide posts from this person". Posts dari orang tersebut tak akan muncul di wall kita, tanpa perlu meremovekan dia dari friends list. Tapi entah kenapa, sejak Facebook aku ditukarkan ke Timeline, aku cari-cari, function tu tak ada. Ada sesiapa boleh ajar aku mana nak cari function tu?

Kepada yang berkenaan, if you ever read this, go away and open a goddamn fucking Twitter account. Jangan sampai aku buat balik habit lama. Mutual friend tak sampai 5 orang tapi sibuk nak penuhkan wall orang.



One more thing, I fucking hate Timeline!

By the way, ni aku sertakan lagu yang jadi inspirasi untuk tajuk entry aku kali ni. Antara lagu kegemaran aku dari Andra & The Backbone. Aku ada dua album pertama, tapi sayang aku tak jumpa latest album dia kat mana-mana. I like Andra & The Backbone because... Well, Andra Junaidi is Dewa19's guitarist, and I'm a hardcore Baladewa. Walaupun aku lebih admire Ahmad Dhani, Andra & The Backbone bagi aku lebih unik. Side project Ahmad Dhani pun aku suka jugak, tapi tak banyak bezanya dengan Dewa19 sendiri, mungkin sebab lagu-lagu Dewa19 pun kebanyakan Ahmad Dhani yang tulis. Tapi Andra & The Backbone sangat lain. You can never find Dewa19's vibe in this band. Andra bawak belang hard rocknya.

As I said, I am a big fan of Dewa19, especially Ahmad Dhani's works. Tapi bagi sesiapa yang mengenali Dhani ni macam mana, keperibadiannya memang tak elok untuk dicontohi. Aku sekadar mengagumi bakat dan karyanya saja. Dewa19 is a great band, memang patut sangat dapat jolokan "Genius music of Indonesia". Its a shame that they have to end this way. Dengar cerita Dhani nak pujuk Once untuk rejoin Dewa19, just for this one final album. Entah berjaya ke tidak, aku tak dengar cerita sampai sekarang.

Cukuplah aku merapu. Aku nak blah. Sejuk pulak MacDonald's ni bila duduk lama-lama.

2 comments:

  1. Habit aku dari dahulu sebelum bermain FB lagi hanya BUDDIE aka BUDDIE yg jadi frenlist aku..kalau tak sayonara ler.

    dekat FB sekarang pun budie aku hanya ada 77 orang.

    ReplyDelete
  2. aku x penah ada acc. FB...walopon kwn2 dok paksa aku buat acc. FB..kahkahkah

    ReplyDelete