Sunday 13 January 2013

Blues untuk aku

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakaatuh.

Curi artwork jap.

Sehingga sekarang, aku masih dalam "blues state". Tak tahu kenapa, cinta yang kali ini amat mendalam kesannya. Tapi, rasanya aku seorang saja yang merasa macam ni, aku yakin dia dah tak fikir pasal aku dah. Good for her.

Macam aku merapik dalam entries yang sudah-sudah, nasib baiklah aku ada kawan-kawan yang sedia buat aku happy bila aku bersedih. Semalam birthday dia, aku rasa sedih sangat. Dah takde lagi dah aku nak bawak dia keluar, makan-makan, lepak-lepak kat Waterfront Kuching, tengok orang lain dating, tengok mak bapak kejar anak-anak yang lari macam lipas kudung, sembang benda merapu, macam-macam lagilah.


Rasa rindu gila nk balik Kuching, tapi aku nak lari dari perasaan sendiri.

Mungkin sebab sepanjang aku bercinta, dia dah aku jadikan sebahagian besar dari hidup aku. Jadi bila aku dah berseorangan sekarang, aku rasa banyak sangat perkara yang kurang. Kebetulan semalam birthday dia, jadi masa lepak dengan kawan-kawan, diorang perasan aku sayu semacam. Walaupun aku tak bagitahu diorang apa-apa, diorang tau aku tengah "blues" dan ajak aku layan C.O.D. Seronok jugak rasa hati walaupun kadang-kadang sakit hati jugak. Baru spawn 2 3 saat dah kena bunuh balik. Tau la aku ni noob main game. Heheh

Game yang sangat gian.

Tapi tulah, kawan-kawan ni bukannya sepanjang masa available untuk aku. Tu jugak antara sebab aku ada blog ni, nak taip dan luahkan benda-benda yang terbuku di hati. Siapa-siapa baca blog ni, memang banyak entry jiwang.

Tapi selain blog ni, banyak jugak cara aku nak lupakan kesedihan. Antaranya, hobi akulah. Aku baru lepas start pasang model MG Ex-S yang aku beli tahun lepas. Baru siap core fighter aku dah give-up dah. Gila banyak runner, pening kepala aku tengok. Oleh sebab sekarang hobi aku terpaksa dibekukan buat sementara waktu, aku tak ada model baru. Model HG yang harga RM47 pun aku tak mampu beli sekarang ni. Huhu

Ilustrasi Ex-S. Tengok design dia, korang boleh tahu kenapa aku malas nak pasang.

Ada lagi caranya aku nak lupakan kesedihan, dan aku yakin semua orang buat benda ni. LAYAN LAGU. Betul tak? Heheheh. Ni antara lagu-lagu yang aku layan. Supaya korang faham kenapa aku dengar lagu-lagu ni untuk layan "blues", liriknya aku bagi sekali.




   

Ahmad Band, Sudah
Dinda, semua berakhir sudah
Segala rasa yang telah tertuang
Semua jadi kenangan
Manis mungkin hanyut berdua

Di dalam kekosongan
Mata hati ini

Tak satu pun yang ku sesali
Malahan semua hiasi hidup
Mungkin setitik perih yang ada
Mendewasakan aku dan kamu

Dinda, jangan sesali ini
Kamu masih cantik seperti dulu
Saat pertama kali kita jumpa

Dinda, semua berakhir sudah
Meskinya semua terangkum dan

Tak satu pun yang ku sesali
Malahan semua warnai hidup
Mungkin duri yang pernah tertancap
Mendewasakan aku dan kamu

Agar terus dapat melawan badai
Untuk terus dapa melawan badai





George Micheal, Careless whisper
Time can never mend the careless whisper of a good friend
To the heart and mind, ignorance is kind
There's no comfort in the truth, pain is all you'll find

Should've known better

I feel so unsure as I take your hand and lead you to the dance floor
As the music dies, something in your eyes calls to mind the silver screen
And all its sad goodbyes

I'm never gonna dance again
Guilty feet have got no rhythm
Thought it's easy to pretend
I know you're not a fool

I should have better than to cheat a friend
And waste a chance that I've been given
So I'm never gonna dance again
The way I dance with you

Tonight the music seems so loud
I wish that we could lose this crowd
Maybe It's better this way
We'd hurt each other with the thing we wanna say

We could have been so good together
We could have lived this dance forever
But now who's gonna dance with me, please stay

Now that you've gone
Was what I did so wrong
So wrong that you had to leave me alone




Search & Awie, Nur Nilam Sari
Pinjam sinarmu Nur Nilam Sari
Buat ku merempuhi malam
Kabus berlalu bagaikan awan
Mengaburi penglihatan

Menyekat maksud di sempadan redup yang ku pasangkan angan

Sekadar berhasrat berlindung dalam lena, pejamkan mata
Untuk ku lupakan sengsara
Berapa kerdipan melaraskan jiwa
Menyusul ke arah asalku

Senyumanmu satu azimat buat diriku yang hina
Manusia terpinggir melara
Tak pernah kenal erti bahagia
Namun ku masih gembira
Bagiku rahmat semuanya

Mungkin kalau nasibku berbeza, aku tak mampu menilaikan dikau

Aku berani
Berani aku katakan dirimu itu dewi kayangan

Peperangan yang melanda diriku kini sudah berakhir
Kepahitan dulu bertukar menjadi sebuah sejarah dan kenangan manis






Voices of Euphonious (V.E), Detik Bersama
Indahnya detik pertama kau melukis warna mimpi hatiku
Hanya kau yang aku tunggu-tunggu
Biarkan aku bersamamu, niarkan aku terlena dalam dakapanmu
Hanya kau yang selalu aku rindu

Dalam tidurku terjaga, impikan kasihmu bersamaku
Terlena daku kembali, kau pulang padaku
Kehadiranmu 'kan membawa erti rindu

Di sini bermulanya detik bersama, kasih di antara kita berdua bermula
Segalanya akan ku semadi lagi
Di sini bermulanya detik pertama kau melafazkan rindu dan kata bahagia
Kau bawaku ke awan yang tinggi
Kau bertakhta di hati

Detik bersama

Katakan saja nalurimu, bawalah daku menemanimu, membelai jiwa manismu
Hanya kau yang selalu aku tunggu
Inginku menatap wajahmu
Takkan ku melepaskan peluang untuk bersama selamanya
Hanya kau yang selalu aku rindu

Ingin aku dibelaimu, ingin aku bersamamu
Tak ingin ku kehilangan dirimu




Banyak lagi lagu aku nak share sebenarnya, tapi takkan la nak letak semua dalam satu entry. InsyaAllah nanti aku share lagi. Mesti ada yang pelik, tajuk "blues" tapi takde lagu blues pun. Dalam entry ni, aku refer blues sebagai jiwang/sedih.

3 comments:

  1. relax bro..bila ada banyak wang, boleh lupa sedikit kesedihan. btw, cepat cepatla kasi siap MG ex-s tu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru siap bro, nak pinjam camera member. Dah ada gambar cantik baru upload. Hehe

      Delete
  2. dye sgt bertuah,sbb sklipown hbgn dah berakhr tapi u still sygkan dye...u seorg pencinta yg bek...(mmg kot nsb pcnta terbek akan selalu d tgglkan)....uuumm,its okay..mgkin dye xnmpk smua itu skrg,insyaallah 1 hr nnt dye akn nmpk...be strong! smga Allah berikan yg lbh bek tuk u...skit mmg skit,tapi itu rsiko yg prlu d lalui di dlm setiap babak CINTA...lalui hdp dgn tabah k!..

    ReplyDelete